Naprawa baterii od hulajnogi Blaupunkt
W tym wpisie przybliżymy problematykę serwisową związaną z podzespołami które zostały stworzone do jednorazowego użytku. Idealnym przykładem jest bateria z hulajnogi Blaupunkt.
Tak wygląda nowa bateria:
,a tak bateria którą dostarczył klient . Jak widać na zdjęciu złącze jest mocno uszkodzone , oraz przegrzane i wtopione w plastik . Element stykowy z prawej strony został przegrzany i stracił swoje parametry , nie jest już sprężysty. Słabo więc przylega do złącza w sterowniku a to z kolei przy prądach rzędu 20-30 A powoduje jego bardzo mocne grzanie ze względu na znacznie zwiększony opór , przez co wtapia się coraz bardziej w plastik i może doprowadzić do zapalenia się plastiku.
Tak wygląda złącze w sterowniku silnika też jest przegrzany i okopcony.
Porównanie złącza starego z nowym od strony sterownika
Niestety aby dostać się do środka i wymienić uszkodzone złącze baterii które w tym modelu bardzo często się wypalają i przestają działać ,trzeba wyjąć plastikową obudowę ze złączem z baterii.
W fabryce są one składane na śruby i klej , śruby nie są problemem ale klej bardzo skutecznie trzyma tą przykrywkę do takiego stopnia że przy próbach jej wyjęcia bardzo często trzeba ją uszkodzić bo innej możliwości wyjęcia nie ma . Rzadko udaje się ją wyjąć bez większych uszkodzeń . W większości przypadków po wyjęciu wygląda tak jak na zdjęciach poniżej.
Tyle kleju nalał producent składając baterię.
Nie nadaje się ona do ponownego montażu w baterii klienta. Niestety producent nie sprzedaje części zamiennych tego typu i co teraz ???
No nic, trzeba coś wymyślić hmmm… ok działamy zrobimy taką część od nowa. W ruch idzie program typu CAD.
Kolejne etapy projektowania w skrócie poniżej
Po kilku godzinach mierzenia i projektowania mamy gotowy projekt teraz pozostaje tylko go wydrukować 🙂
A oto jak wygląda wydrukowany element.
A tak wygląda już gotowa bateria z nowym złączem oraz nową pokrywką.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!